کمپرسور سایلنت یا بی صدا، هرآنچه که در مورد پمپ باد بی صدا باید بدانید

یکی از ابزارات آلات مهم که کاربرد فراوانی در مشاغل مختلف دارد و به دلیل کارآمدی بسیار زیاد و صدای کم شناخته شده، کمپرسور سایلنت است. برندهای متعددی در زمینه تولید کمپرسور بی صدا فعالیت میکنند که تفاوت اصلی آنها در کیفیت قطعات به کار برده شده برای ساخت تجهیز است. وب سایت ایوک در کنار سایر ابزار آلات خانگی و صنعتی پمپ باد بی صدا را نیز از برندهای مختلف و با کیفیت عالی عرضه می کند.

برای تجربه خرید خوب؛ شناخت این محصول، مزایا و کاربردهای پمپ سایلنت، تفاوتی که با پمپ معمولی دارد و … ضروری است. به همه این موارد در ادامه پرداخته ایم تا یک راهنمای کامل خرید کمپرسور باد سایلنت را در اختیار شما قرار دهیم.

کمپرسور سایلنت چیست؟

کمپرسور باد به دسته ای از ابزارآلات اشاره می کند که انرژی الکتریکی را به هوای تحت فشار یا فشرده تبدیل می کنند. کمپرسورها با راندن و محبوس کردن هوا در داخل مخزن ذخیره سازی که همراه کمپرسور است کار می کنند تا اینکه فشار هوا در مخزن به آخرین حد خود برسد. در این مرحله، هوای تحت فشار می تواند آزاد شود تا بسیاری از فعالیت ها به کمک آن انجام شود.

کمپرسور سایلنت با پمپ بی صدا انتخاب بسیار خوبی از میان انواع کمپرسور باد برای صنایع است که راندمان بالا، کیفیت مناسب و سطح دسیبل پایین را دارند. این کمپرسورها هوای تمیز و باکیفیتی را برای انواع کارها فراهم می کنند، خصوصاً در صنایع دندانپزشکی، پزشکی و جواهرات کارایی زیادی دارند.

در واقع کمپرسور باد سایلنت در کاهش نویز کارایی بیشتری دارد و فضای کاری بهتر و ایمن تری ایجاد می کند.

تفاوت پمپ با کمپرسور بی صدا چیست؟

با توجه به مقدمه گفته شده ممکن است این سوال در ذهن شما نقش ببندد که تفاوت پمپ و کمپرسور چیست؟ از جنبه های مختلف به این تفاوت ها می توان پرداخت از جمله:

تفاوت در عملکرد

برای درک تفاوت این دو کافیست تا به عملکردشان توجه کنید. کمپرسور سایلنت، همانگونه که اشاره شد به فشرده سازی گاز یا هوا می پردازد و بعد نیروی حاصل آزاد می شود. در حالی که در پمپ، برای آزاد سازی هوا به فشرده سازی مایعات نیاز است.

عدم نیاز به روغن کاری مداوم

یکی دیگر از تفاوت های کمپرسور بی صدا با پمپ های معمولی در این است که پمپ ها نیاز به روغن کاری مداوم دارند، اما این محصولات که به نام کمپرسور بدون روغن نیز شناخته می شوند، هنگام تولید در کارخانه و یک بار برای همیشه روغن کاری می شوند. البته مدل دیگری از کمپرسور بی صدا به نام کمپرسور سایلنت یخچالی وجود دارد که نیاز به روغن کاری دارد اما با این وجود در مقابل پمپ های معمولی کارایی بیشتری داشته و بدون صدا کار می کند.

صدای بسیار کم

تفاوت مهم دیگر هم در صدای تولیدی این دستگاه هاست. پمپ ها دارای صدای زیادی هستند و برای استفاده خانگی به ویژه در محیط آپارتمانی اصلاً مناسب نیستند یا حتماً باید از عایق صوتی در محیطی که با آنها کار می کنند، استفاده شو. اما همانگونه که از نام کمپرسور بی صدا مشخص است سطح صدا و نویزی که این وسیله ایجاد می کند بسیار بسیار کم است و قابل چشم پوشی است. در واقع، در این نوع محصولات به دلیل ماشینکاری دقیق، روانکاری موثر و عایق صوتی خارجی اضافی برای جذب صدا، نویز بسیار کم است. پمپ های بادی بی صدا ایده آل برای استفاده در فضاهای محصور، مانند کارگاه های کوچک است که استفاده یک کمپرسور آرام و اقتصادی ترجیح داده می شود.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در لینکدین
ارسال از طریق تلگرام
ارسال از طریق واتساپ
ارسال با ایمیل
منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.