همه چیز درباره‌ی کارواش‌های قابل‌حمل

همه چیز درباره‌ی کارواش‌های قابل‌حمل

همه چیز درباره‌ی کارواش‌های قابل‌حمل

یکی از وسایلی که امروزه در بخش خانگی و حتی تجاری طرفداران بسیار زیادی دارد؛ کارواش قابل‌حمل  است. به همین علت  “ چه  مدل کارواش قابل‌حملی  بخرم؟” یکی از موضوعات چالش برانگیز محسوب می‌شود. در واقع تمام کسانی که قصد خرید یک کارواش قابل‌حمل را   دارند، این سوال را از خود پرسیده و به دنبال پیدا کردن جواب درست برای آن هستند.

برای انتخاب یک کارواش قابل‌حمل   خوب باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید، زیرا در حال حاضر انواع متفاوتی از این محصول توسط برندهای مختلف تولید و عرضه می‌شوند. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله  به بررسی جوانب مختلف انواع کارواش قابل‌حمل    بپردازیم.

کارواش قابل‌حمل چیست؟

کارواش قابل‌حمل یکی از انواع کارواش‌های موجود در بازار است که به واسطه هدایت جریان برق به موتور آن کار می‌کند و برای مصارف مختلفی اعم از شستشوی خودرو، ماشین آلات صنعتی، نمای ساختمان، پاکسازی کشتارگاه، شستشوی استخر، زمین و… استفاده می‌شوند.  کارواش قابل‌حمل به واسطه قطعات و اجزایی که دارد؛ آب را با فشار بالا از طریق شلنگ و نازل به بیرون هدایت می‌کند. به این ترتیب آلودگی‌هایی که بر روی سطح مورد نظر وجود دارند، از طریق جریان و فشار قوی آب از بین خواهند رفت.

نکته مهمی که پیرامون انواع کارواش‌های قابل‌حمل  مطرح می‌شود؛ صرفه جویی در مصرف آب است. با توجه به اینکه کارواش‌های قابل‌حمل؛ آب را با فشار بالا به بیرون هدایت می‌کنند، میزان آب کمتر ولی با شدت و سرعت بیشتر بر روی سطح مورد نظر جریان پیدا می‌کند. همچنین به کمک این محصول می‌توانید در مدت زمانی کمتر، فضای بیشتری را تمیز و پاک سازی کنید.

اجزا و قطعات کارواش قابل‌حمل

به طور کلی همه انواع کارواش‌های قابل‌حمل  دارای یک سری اجزاء و قطعات مشترک هستند، ولی تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. هم کارواش  قابل‌حمل  خانگی و هم صنعتی تعدادی قطعه اساسی دارند تا امکان هدایت آب با جریان و فشار قوی بر روی سطح مورد نظر فراهم شود. در این میان تعدادی از قطعات هم ممکن است توسط هر یک از برندهای تولید کننده این محصولات به صورت سیلقه‌ای در کنار سایر قطعات اصلی و اساسی قرار بگیرند. اصلی‌ترین قطعات کارواش‌های برقی شامل موارد نامبرده در ادامه مطلب هستند:

   1.موتور برقی؛ قلب تپنده کارواش‌های برقی

   2.پمپ فشار قوی برای افزایش فشار آب وارد شده به دستگاه

   3.شلنگ برای هدایت آب داخل دستگاه به خارج از آن

   4.سامانه گرم‌کن برای کارواش‌های آب گرم

   5.نازل پاشش آب برای جهت‌دهی آب خروجی

انواع کارواش قابل‌حمل

یکی از رایج‌ترین نکاتی که برای خرید محصولات مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد؛ مطلع شدن از جزئیات انواع مختلف همان محصول است. کارواش قابل‌حمل هم از این موضوع مجزا نبوده و انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد. البته کارواش‌های قابل‌حمل را می‌توانیم از نقطه نظرهای مختلف، تقسیم‌بندی کنیم. برای مثال انواع کارواش از لحاظ نوع موتور شامل موارد زیر هستند:

1_ کارواش دینامی یا القایی

در کارواش‌های دارای موتور دینامی؛ الکتریسیته به سیستم القا شده و کارواش راه اندازی می‌شود. کارواش برقی دارای موتور دینامی؛ طول عمر بیشتر، صدای کمتر و در عین حال قیمت بالاتری نسبت به کارواش با موتور ذغالی دارد. کارواش ۱۶۰ بار  2000وات ایوک از انواع دینامی این شرکت به حساب می‌آید.

2_ کارواش ذغالی

در کنار موتورهای دینامی، نوع ذغالی هم برای ساخت کارواش‌های قابل‌حمل استفاده می‌شوند. این موتورها دارای سیستم الکتروموتور و سیم پیچ بوده و به واسطه وجود دو ذغال، کارواش را فعال می‌کنند. بهتر است بدانید کارواش‌های با موتور ذغالی قدرت بیشتری نسبت به نوع دینامی دارند. از کارواش های ذغالی ایوک می‌توان از   کارواش ۱۱۰ بار  ۱۴۰۰وات ایوک   و    کارواش ۱۴۰ بار  ۱۶۵۰وات ایوک   نام برد.

                                     

 

همانطور که گفتیم از عوامل مختلفی می‌توانیم برای دسته بندی انواع کارواش  قابل‌حمل استفاده کنیم. در کنار نوع موتور، کاربرد یا در واقع حوزه مصرف کارواش هم برای تقسیم بندی انواع آن در نظر گرفته می‌شود. بر همین اساس انواع کارواش‌های  قابل‌حمل جزء یکی از انواع کارواش خانگی یا صنعتی محسوب می‌شوند. البته کارواش‌های صنعتی هم دارای انواع مختلفی مانند برقی یا دیزلی هستند.

تفاوت کارواش قابل‌حمل خانگی و صنعتی

در حال حاضر کارواش‌های برقی که توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند؛ یکی از دو نوع خانگی یا صنعتی هستند. بدون شک این دو نوع کارواش تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که باعث متمایز شدن کاربرد آن‌ها در بخش خانگی و صنعتی شده است. توجه به همین جزئیات برای انتخاب کارواش مناسب، ضروری بوده و به خریداران انواع کارواش قابل‌حمل  توصیه می‌شود. از جمله مهم‌ترین تفاوت‌های کارواش خانگی و صنعتی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1_ موتور

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های کارواش خانگی و صنعتی؛ نوع موتور آن‌هاست. در کارواش‌های صنعتی برقی از موتورهای القایی با توان بالا استفاده می‌شود، در حالی که برای کارواش‌های خانگی؛ موتور کلکتوری نصب می‌گردد. دلیل وجود این تفاوت هم به مدت زمان استفاده از کارواش‌های صنعتی مربوط می‌شود؛ بدون شک این کارواش‌ها بیشتر از انواع کارواش خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکته دیگری که به عنوان تفاوت کارواش‌های صنعتی و خانگی مورد توجه قرار می‌گیرد؛ جنس سرسیلندر آن‌هاست. سیلندرهای کارواش صنعتی از جنس برنج با کیفیت هستند، در حالی که سیلندر کارواش خانگی از جنس آلومینیوم یا برنج با کیفیت پایین‌تر است.

2_ وزن و قابلیت حمل

بدون شک وزن کارواش‌های صنعتی بیشتر از کارواش خانگی است و جابه‌جایی آن‌ها سخت‌تر است. در حالی که کارواش‌های خانگی وزنی حدود 5 کیلوگرم دارند و حمل آن‌ها راحت‌تر است.

3_ شلنگ

با توجه به اینکه فشار آب خروجی از کارواش‌های خانگی با انواع صنعتی این محصول متفاوت است، بنابراین جنس، قطر و ضخامت شلنگ آن‌ها نیز یکسان نیستند. برای مثال شلنگ کارواش صنعتی دارای بافت فولادی است و قابلیت تحمل فشار بالای آب را دارد.

4_ شاسی

کارواش‌های صنعتی؛ شاسی‌های قوی و فلزی دارند، در حالی که شاسی انواع کارواش برقی خانگی؛ اکثراً از جنس پلاستیک است. تفاوت جنس شاسی هم بر می‌گردد به حوزه مصرف کارواش‌های خانگی و صنعتی. با توجه به اینکه کارواش‌های صنعتی مدت زمان بیشتری کار می‌کنند و آب را با فشار بالاتر هدایت می‌کنند؛ باید شاسی‌های قدرتمندتری هم داشته باشند.

5_ قابلیت تنظیم فشار

کارواش‌های برقی صنعتی؛ قابلیت تنظیم فشار هم دارند و حتی می‌توان به کمک سه راهی، از دو نازل به صورت همزمان استفاده کرد. در شرایطی که فشار کارواش صنعتی را افزایش می‌دهید؛ حجم آب خارج شده هم افزایش می‌یابد. برخلاف کارواش‌های صنعتی، انواع کارواش برقی قابلیت تنظیم فشار و یا نصب دو نازل به صورت همزمان را ندارند.

6_ پمپ

پمپ کارواش قابل‌حمل  خانگی معمولاً تک فاز است و قدرت کمتری نسبت به کارواش صنعتی دارد. پمپ کارواش خانگی کوچکتر است و استفاده طولانی مدت از آن باعث گرم شدن بیش از حد موتور می‌شود. به طور کلی سیستم کارواش‌های خانگی طوری طراحی شده‌اند که نباید برای مصارف صنعتی و طولانی مدت مورد استفاده قرار بگیرند.

کاربردهای کارواش برقی خانگی

اغلب مردم با شنیدن اسم کارواش، شستشوی خودروها را در ذهن تجسم می‌کنند. به همین علت کم نیستند تعداد کسانی که با کاربرد انواع کارواش قابل‌حمل  خانگی آشنا نبوده و برای شستشوی سطح مورد نظر خود، کارهای سخت دیگری را انجام می‌دهند. از جمله کاربردهای کارواش خانگی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم؛

   – شستشوی خودرو

   – جرم زدایی و پاکسازی سطح‌های مختلف فلزی، شیشه‌ای، سرامیکی و…

   – شستشوی نمای ساختمان

   – پاکسازی باربیکیوهای خانگی

به طور کلی هر سطح و وسیله‌ای که نیازمند شستشو با فشار قوی آب است و در عین حال همین فشار قوی باعث آسیب رسیدن به آن‌ها نمی‌شود؛ قابلیت شستشو با کارواش‌های قابل‌حمل خانگی را دارند. به این ترتیب هم در مدت زمان کمتری سطح و یا وسیله مورد نظر خود را شستشو می‌دهید و هم اینکه آب کمتری مصرف می‌شود.

نکات مهم در خرید کارواش خانگی

بدون شک برای خرید هر وسیله‌ای باید به نکاتی مهم توجه کنید تا محصولی متناسب با نیاز خودتان تهیه کنید. بنابراین نه تنها از ایجاد پشیمانی بعد از خرید جلوگیری خواهید کرد، بلکه هزینه‌ای مناسب هم پرداخت می‌کنید. برای خرید کارواش برقی خانگی هم باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. از جمله مهم‌ترین نکات خرید این محصول می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1_ توان موتور و فشار آب

اگر تمایل دارید سطح مورد نظر خود را با فشار بالاتر و در مدت زمان کمتری شستشو دهید؛ باید کارواش‌های خانگی با موتور قوی را انتخاب کنید. نکته مهمی که در این مورد وجود دارد؛ افزایش میزان مصرف آب و همچنین برق است. هر چه توان موتور بیشتر باشد مصرف برق و آب هم افزایش می‌یابد، ولی اگر بخواهید یک کارواش با توان متوسط و در عین حال کاربردی داشته باشید؛ بهتر است کارواش دارای موتور با توان 1400 تا 2000 را انتخاب کنید. مدل‌های کارواش  قابل‌حمل   ایوک  در توان‌های   ۱۴۰۰ وات ، ۱۶۵۰ وات و  ۲۰۰۰ وات عرضه می‌شوند.

2_ حداکثر خروجی آب

گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آیند که باید با کارواش برقی خانگی خودتان، یک سطح بسیار آلوده و جرم گرفته را تمیز کنید. در این شرایط باید حجم آب مصرفی بیشتر باشد تا سطح مورد نظر به طور کامل شستشو داده شود. بنابراین اگر تمایل دارید یک کارواش مناسب برای شستشوی سطح‌های مختلف داشته باشید به حداکثر حجم خروجی آب آن دقت کنید. کارواش‌های قابل‌حمل ایوک همگی دارای حداکثر حجم خروجی ۷ لیتر بر دقیقه هستند.

3_ وسایل جانبی

انواع کارواش برقی خانگی دارای تعدادی وسیله جانبی نیز هستند که قابلیت‌های مختلفی را برای خریداران آن‌ها ایجاد می‌کنند. هنگام خرید کارواش خانگی می‌توانید وسایل جانبی را درمورد برندهای مختلف این محصول بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید.کارواش‌های قابل‌حمل ایوک  دارای وسایل‌جانبی کاملی از جمله: شلنگ فشار قوی، شلنگ جمع‌کن، لانس،سوزن مخصوص نظافت، مخزن شوینده، نازل تنظیمی و توربو هستند.

مزایا و معایب کارواش برقی

بدون شک هر وسیله‌ای دارای یکسری مزایا و معایب در کنار یکدیگر است. برای انتخاب انواع کارواش قابل‌حمل خانگی یا صنعتی هم باید به این موضوع توجه داشته باشید. برای مثال کارواش‌های برقی برای استفاده در محیط‌هایی که خطر اشتعال موادی مانند بنزین وجود دارد، مناسب نیستند.

کارواش‌های قابل‌حمل معمولا مصارف خانگی دارند و کمتر در صنعت از آن‌ها استفاده می‌شود، زیرا قدرت کمتری نسبت به کارواش‌های بنزینی دارند. البته سوخت استفاده شده برای کارواش‌های بنزینی باعث تولید گازهای خطرناک شده و نباید در محیط‌های بسته استفاده شوند. از طرفی تمام کارواش‌ها اعم از خانگی، صنعتی، برقی یا بنزینی دارای مزایای مختلفی هستند که در ادامه مطلب به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

   شستشوی سطح و وسایل بیشتر در مدت زمانی کمتر

   کاهش خستگی فرد شستشو دهنده

   شستشوی بهتر سطح و وسایل مورد نظر

   کاهش نیاز به چند نفر نیروی انسانی

   قابلیت استفاده از شوینده در انواع کارواش مخزن‌دار

   کاهش مصرف آب

بنابراین به طور کلی می‌توان گفت استفاده از انواع کارواش برقی خانگی و یا صنعتی مزیت‌های بیشتری نسبت به معایب آن‌ها دارد، به همین علت می‌توانید با خیالی آسوده، انواع کارواش‌های خانگی یا صنعتی ایوک را بررسی کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در لینکدین
ارسال از طریق تلگرام
ارسال از طریق واتساپ
ارسال با ایمیل
منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.