نحوه کار با اور فرز چگونه است؟

یکی از کاربردی ترین ابزار نجاری اور فرز است. پس از خرید اینگونه ابزارآلات اصلی ترین نکته برای رسیدن به نتیجه مطلوب در مصنوعات چوبی تولیدی، نحوه کار با آن به شکلی درست است. به همین منظور در ادامه تمام نکات مهمی را که برای شروع کار با اور فرز و استفاده درست از آن را باید مدنظر داشت، بررسی کرده ایم.

نکاتی کلی پیش از آغاز کار با اور فرز

پس از انتخاب و خرید این محصول می توان کار با آن را  به سهولت آغاز کرد. البته چون دیگر ابزارهای نجاری از جمله کف رنده، پانل بر و … رعایت برخی نکات برای شروع و انجام کار بسیار مهم و ضروری است. که مهمترین آنها عبارتند از:

تهیه یک میز مناسب برای اور فرز

خرید یک میز برای این دستگاه گرچه ضروری نیست اما باعث می شد تا علاوه بر بالا بردن ایمنی در هنگام کار، برش های دقیق تر و نتایج بهتری از کار با آن نیز حاصل شود. در برخی کارگاه های پیشرفته نجاری  میزهای برای این دستگاه استفاده می شود که قابلیت نصب اور فرز از زیر میز را دارد. گرچه این میزها رایج نیستند اما در صورت تهیه ایمنی اپراتور بیش از پیش تضمین می شود.

رعایت نکات اولیه ایمنی برای شروع کار با اور فرز

ابزارهای نجاری که برای برش و شکل دهی به چوب مورد استفاده قرار می گیرند، گرد و غبار و براده های چوب زیادی را در فضا پراکنده می کنند، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به اپراتور بهتر است نکات زیر رعایت شود:

  • ابتدا محافظ طلقی دستگاه که به همراه اغلب مدل ها وجود دارد به درستی نصب شود تا از پراکنده شدن قطعات ریز چوب تا حد زیادی جلوگیری شود.
  • در قدم بعدی استفاده اپراتور از ماسک و عینک صنعتی است تا براده های چوب نتوانند آسیبی به ریه و چشم های فرد وارد نمایند.
  • نکته بعدی صدای دستگاه در هنگام کار است که برای شنوایی خطرناک خواهد بود و به همین دلیل توصیه می شود تا از صداگیر یا هدفون های صنعتی استفاده شود.

مرتب کردن محیط کار و طبقه بندی چوب ها

چوب ماده اولیه اصلی و مهم در کارگاه های نجاری چه برای کار با این دستگاه یا دیگر ابزارآلات است. به همین دلیل بهتر است که چوب ها طبقه بندی شده و در قفسه های مشخصی قرار بگیرند تا علاوه بر سرعت بخشیدن به کار، از انتخاب قطعات نادرست، هدر رفتن مواد اولیه و آسیب به اور فرز جلوگیری شود.

نحوه آغاز کار با اور فرز

پس از رعایت تمام نکات گفته شده زمان کار به دستگاه می رسد که بخشی از آن به تنظیمات دستگاه برای استفاده صحیح از آن برمی گردد و برخی دیگر به نکات ایمنی که در هنگام کار و بعد از آن باید رعایت کرد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در لینکدین
ارسال از طریق تلگرام
ارسال از طریق واتساپ
ارسال با ایمیل
منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.