طراحی ابزارآلات صنعتی و خانگی

طراحی ابزار آلات خانگی و صنعتی

طراحی ابزارآلات صنعتی و خانگی به عملی گفته می شود که طی  آن  محصولی با توجه به نیاز بازار و کاربر عرضه می شود، که شامل طراحی محصولات، اشیاء و دستگاههای صنعتی می شود.

طراحی ابزارآلات صنعتی و خانگی

ما در ایوک ،در این مقاله سعی داریم به تحلیل و بررسی چگونگی طراحی ابزارآلات صنعتی و خانگی ابزارهای صنعتی چگونه طراحی می شوند؟

ابزار آلات صنعتی چیست؟ طراح ابزارهای صنعتی چه کسی است ؟ آیا ابزارهای خانگی هم به طراحی نیاز دارند؟ رشته تحصیلی طراحی ابزارچیست؟  بپردازیم با ما همراه باشید.

طراحی ابزارآلات صنعتی و خانگی معمولاً بر ظاهر فیزیکی، عملکرد و قابلیت ساخت یک محصول تمرکز می‌کنند، همه این پروسه در اخر به ارائه یک محصول ختم می شود که نیاز کاربران را تامین می کند .

هر محصول یا وسیله ای که میبینید چه در خانه ، محل تحصیل یا محل کار همگی نتیجه یک طراحی است. در طول این پروسه یک تیم،  طراح صنعتی را همراهی میکند. تا با گرفتن تصمیمات مهم  طراحی شرایط زندگی و کار را بهبود بدهند .

طراحی ابزارآلات صنعتی و خانگی

طراحی ابزارآلات صنعتی و خانگی

تاریخچه طراحی صنعتی

در اوایل قرن نوزدهم با شروع انقلاب صنعتی به عنوان یک حرفه و شغل به آن نگاه شد .

قبل از آن نمونه های کوچکی از طراحی وجود داشت ولی به رسمیت شناخته نشده بود .

با شروع انقلاب صنعتی و انتقال صنایع کوچک به کارخانه ها ی بزرگ و تولید محصولا انبوه برای جمعیت متوسط و مصرف کننده  بیش از پیش حضور طراحان صنعتی احساس میشد .

طراحان صنعتی اولیه که اغلب در خط بین هنرمند و مهندس قرار داشتند، اغلب خود را در موقعیتی می‌بینند که صرفاً با زیبایی‌شناسی و سبک سر و کار دارند.

به زودی، مشاوران طراحی شروع به ظهور کردند که خدمات طراحی را به شرکت هایی ارائه می کردند که منابع لازم برای ایجاد تیم های داخلی خود را نداشتند.

به عنوان مثال، والتر داروین تیگ، FIDSA، TEAGUE را در سال 1926 تأسیس کرد و مسئول دوربین پولاروید، قوطی پرینگلز و فضای داخلی خطوط هوایی تجاری بوئینگ در آن زمان بود. Sundberg-Ferar یکی دیگر از مشاوره های اولیه طراحی است

که توسط کارل سوندبرگ و مونتگومری فرار در سال 1934 تأسیس شد. هر دو TEAGUE و Sundberg-Ferar هنوز هم اکنون در حال فعالیت هستند و به خاطر خلق محصولات شناخته شده بی شماری در طول چندین دهه اعتبار دارند.

زمانی که طراحانی مانند چارلز و ری ایمز، ریموند لووی، FIDSA، هنری دریفوس، FIDSA و دیتر رامز وارد این عرصه شدند، طراحی صنعتی یک عمل ثابت شده بود

بسیاری از شرکت های بزرگ مانند IBM، جنرال موتورز و الکترولوکس در داخل خود داشتند. تیم های طراحی که روی محصولات جدید برای بازارهای جهانی کار می کنند.

با گذشت زمان، تأثیر و نقش طراح صنعتی از تمرکز صرف بر نحوه ظاهر یا عملکرد یک محصول به ارگونومی انسانی، منافع کاربر نهایی، نوآوری‌های مواد و برندسازی شرکت تغییر یافت.

همه این ملاحظات در حرفه طراحی صنعتی به مرکزیت تبدیل شده اند که تأثیری پایدار بر تجارت و جامعه گذاشته است.

 

طراح طراحی ابزارآلات صنعتی و خانگی  ؟

یک تیم طراحی صنعتی شامل رشته های مختلفی از جمله: استراتژیست‌ها، مهندسان، طراحان رابط کاربری (UI)، طراحان تجربه کاربر (UX)، مدیران پروژه، کارشناسان برندسازی، طراحان گرافیک، و همچنین مشتریان و تولیدکنندگان است،

که همه با هم در جهت یک هدف مشترک با هم همکاری می کنند و باعث می شود وقتی یک مشکل به وجود می اید، از دیدگاه‌های مختلف به تیم طراحی اجازه می‌دهد تا یک مشکل را تا حد زیادی درک کند، سپس راه‌حلی ایجاد کند که به طور ماهرانه به نیازهای منحصر به فرد کاربر پاسخ دهد.

در مرحله شکل گیری ایده یا همان ایده پردازی یک پروژه طراحان ، مدل سه‌بعدی،

رندر، ایجاد نمونه‌های اولیه و آزمایش های مختلفی برای یافتن بهترین راه‌حل‌های ممکن برای نیازهای کاربر انجام می‌دهند.

این مرحله برای طراحان  این صنعت هیجان انگیز است . با آزمایش و بازسازی نمونه ها و تجربه شکست طراحان صنعتی می تواند عملکرد ، کارایی و ظاهر یک محصول را درک کرده و در نهایت طرح اصلی ساخت را ارائه دهند .

وقتی یک طرح به مراحل پایانی خود نزدیک شد طراحان به کمک مهندسان مکانیک و مواد ، طراحان برند و لوگو همکاری می کند تا ایده های خود را از طریق تولید، تحقق و بازاریابی زنده کنند.

پس از ماه‌ها و گاهی سال‌ها تالاش و توسعه ، یک محصول راه خود را به قفسه‌هایی در سرتاسر دنیا پیدا می‌کند، جایی که مردم می‌توانند آن را خریداری کرده و به خانه‌های خود بیاورند.

حرفه طراحی ابزارآلات صنعتی و خانگی  به طور مداوم در حال تغییر و تحول است تا همگام با پیشرفت های سریع در فناوری، فرهنگی و نیروهای اجتماعی-اقتصادی  به روز باشند . طراحان در همه حال با چالشهای جدیدی روبرو می شوند .

ابزار آلات صنعتی چیست؟

بعد از انقلاب صنعتی ابزرالات صنعتی همچون سایر زمینه ها دچار تغییرات بنیادی شد . این تغییرات باعث به وجو آمدن شرکتهای ساخت ابزار شدند .

انواع ابزارالات  ؟

ابزارالات کاربردی به دو نوع  ابزارآلات صنعتی و خانگی تقسیم می شوند

نوع خانگی آن معمولا ساده تر است زیرا  افراد بیشتری با آنها سروکاردارد .

مانند :

  • انواع پیچ گوشتی
  • انبردست
  • فاز متر
  • چکش
  • متر
  • انواع آچار

ابزار الات صنعتی خود به انواع برقی و بادی و بنزینی دسته بندی می شوداین ابزارها در محیطهای مختلفی چون باغبانی ، نجاری ،مکانیکی و … استفاده می شود.

ابزار الات صنعتی برقی:

ابزارهای صنعتی زمانی استفاده می شود که انجام کار با ابزار دستی غیر ممکن یا بسیار مشکل می شود.و احتیاج به نیروی زیادی دارد .

در این زمان از ابزارالات صنعتی برقی استفاده می شود .

  • فرز برقی
  • دستگاه جوش
  • دریل برقی
  • اره برقی
  • میخگوب و منگنه کوب بادی
  • کمپرسور

و…..

ابزار الات بنزینی

 

زمانی از این ابزار ها ایستفاده می شود که منبع برق در دسترس نیست .

مانند مناطق کوهستانی ، جنگلی و مناطق صعب العبور

  • چکش تخریب بنزینی
  • اره زنجیری بنزینی
  • ژنراتور یا موتور برق

ابزار الات بادی

 

ابزار آلات که به وسیله کمپرسور بادکار میکنند ابزارالات بادی گفته می شود و این نوع از ابزار نسیت به نوع برقی ایمن تر بوده

مانند

  • انواع فرز بادی
  • میخکوب و منگنه کوب بادی
  • پولیشر بادی
  • آچار بکس بادی

و…

شناخت ابزارالات صنعتی و خانگی باعث می شود که شما نسبت به خرید ابزار مورد نیاز خود شناخت بهتری داشته و در نتیجه خرید بهترو مطمئن تری خواهید داشت .

شرکت  ایویک با بیش از بیست سال تجربه و سابقه و  عهد و تلاش مدیران إجرائی ایوک، قادر است سفارشات مصرف کنندگان و مشتریان محترم را در سرتاسر ایران و در اسرع وقت به ایشان تحویل نماید.

شناخت انواع پیچ گوشتی

نکات مهم خرید دریل

 

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در لینکدین
ارسال از طریق تلگرام
ارسال از طریق واتساپ
ارسال با ایمیل
منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.