انواع مختلف دریل

انواع مختلف دریل

برای خرید دریل باید انواع مختلف دریل را بشناسید و تفاوت های آن ها را بدانید. آیا دریل را بای کارهای خانگی می خواهید یا صنعتی و کارگاهی بر اساس نوع کارکرد انواع مختلف دریل در بازار وجود دارد

دریل چیست؟ ویژگی های یک دریل خوب چیست؟ مقایسه انواع مختلف دریل ؟ و چگونه یک دریل خوب انخاب کنیم ؟ نکات ایمنی حین استفاده از دریل در این مقاله قرار است به این سؤالات پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

دریل چیست ؟

یکی از ابزار های صنعتی و کاربردی در بیشتر منازل و کارگاهها دریل است. وظیفه اصلی آن سوراخ کردن دیوار فلز و چوب می باشد. ولی امروزه از دریل برای بازکردن و بستن پیچ، برش کاری، پولیش و صیقل دادن کارها نیز استفاده می شود. با اینکه انواع مختلف دریل در بازار وجود دارد. ولی تقریبا همه آنها عملکرد یکسانی دارند.

انواع دریل

انواع مختلف دریل در بازار وجود دارد که بنا به نوع و کارکرد آن گزینه های زیادی روبرو هستیم. بر ای خرید دریل خوب باید انواع آن را بشناسید تا انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

دریل برقیانواع دریل 1

 این نوع دریل جزء محصولات کاربردی خانگی و کارگاهی می باشد. یک سیم دارد که به منبع برق وصل شده. و توانایی آن با وات نشان داده می شود. هرچه وات آن بالاتر باشد دریل برای مصالح سخت مناسب تر است. در استفاده از این نوع دریل به دلیل داشتن سیم باید نکات ایمنی را بیشتر رعایت کرد. چراکه ممکن است سیم زیر پا رفته و حادثه ایجاد کند.

  • دریل چکشی:

این نوع از دریل ها با چرخش مته به آن ضربه نیز وارد می کند و باضربات منظم و مکرر باعث شکستگی سطح مورد نظر شده مته این نوع از دریل ها باید از نوع الماسی باشد. این نوع از مته ها از الیاژ مخصوص ساخته شده و نسیت به ضربه مقاوم هستند .

  • دریل بتن کن:

همانطور که از نامش پیداست این نوع از دریل ها با توجه به قدرت بالای خود می تواند سطوح یتنی را سوراخ کند .

  • دریل شارژی

دارای باتری بوده و هروقت که باتری آن تمام شده آن را شارژ کرده و دوبارهمورداستفاده قرار می گیرد

  • دریل ستونی

این نوع از دریل ها نیز برای سوراخ کاری سطوح مختلف از جمله چوب فلز و … مورد استفاده قرار میگیرد. ولی  مزیت ان نسبت به انواع دیگر دریل دقت بالای آن به دلیل ثابت بودن این نوع دریل می باشد.

  •  دریل گیربکسیانواع دریل

دریل گیر بکسی به منظور باز و بسته کردن پیچ‌های بزرگ و بلند طراحی شده است. این نوع از دریل‌ها از قدرت بیشتر و عملکرد بهتری در مقایسه با دریل پیچ گوشتی‌ها برخوردار هستند.

مقایسه دریل گیر بکسی با دریل چکشی

 

ویژگی های یک دریل خوب ؟

برای خرید دریل خوب و کاربردی باید بداند که دریل را برای چه کاری خریداری می کنید. استفاده راحت و آسان از دریل نیز نکته بعدی است. و اینکه با انواع مختلف دریل آشنایی کافی داشته یاشید تا متناسب با نیازهای خود بتوانید تهیه کنید.

نکته مهم بعدی تعیین بودجه مناسب و کافی برای خرید دریل است. آیا دریل را برای کارهای خانگی می خواهید یا کارهای صنعتی و کارگاهی. دریل برای کارهای صنعتی توان و قدرت بالایی لازم دارد. و در نتیجه باید هزینه بیشتری بپرازید ولی برای کارهای خانه یک دریل ساده نیز کفایت میکند.

کارشناسان  شرکت ایوک با توجه به بودجه و نوع کارکرد شما می توانند بهترین گزینه را پیشنهاد داده تا شما بتوانید یک دریل خوب و کاربردی برای محل مورد نیاز خود تهیه کنید .

نکات ایمنی حین استفاده از دریل

دریل نیز مانند هر وسیله برقی و صنعتی می تواند خطر افرین باشد. و باید قبل از شروع و در حین استفاده  از آن حتما با  نحوه عملکرد آن و انواع مختلف دریل آشنایی داشته باشید. و نکات ایمنی مربوط به این وسیله پرکاربرد را رعایت کرده تا به خود و یا دیگران آسیبی وارد نشود

رعایت نکات زیر باعث می شود که ایمنی خود و دیگران در محل کار یا منزل حفظ شود.

  • از وارد آوردن فشار به دستگاه خودداری کنید
  • هیچ گاه جهت بلند کردن سیم به این وسیله خودسرانه سیم اضافه نکنید و از رابطهای امن کم بگیرید. 
  • از عینک مخصوص استفده کرده تا تراشه ها حین کار ه چشم آسیب نزند
  • اول نوک مته را در محل ایجاد حفره فشار داده سپس دکمه روشن شدن دریل را فشار دهید .
  • به هیچ عنوان حین کار از دست خود برای نگه داشتن قطعه  استفاده نکنید .
  •  جهت تسلط بیشتر در حین  استفاده از دریل از هر دو دست کمک بگیرید.
  • در صورت تماس دریل با مایعات سریعا آن را از برق کشیده. و با استفاده از سشوار و یا نور آفتاب خشک کنید.
  • از مته مناسب  با نوع کار استفاده کنید
  • برای سطوح با مقاومت بالا ازدریل مخصوص این سطوح استفاده نمایید 
  • قبل ازاستفاده از لحاظ ایمنی پریز برق را بررسی کرده. اگر دارای سیم لخت است. اول این مشکل راحل  کرده و سپس اقدام به استفاده از دریل کنید .
  • دراخر بعد از استفاده دریل را از پریزخارج کرده و در جای امن و مخصوص خود قرار داده .

فروشگاه اینترنتی ایوک به صورت تخصصی مجموعه ای از انواع مختلف دریل را با قیمت مناسب و کیفیت بالا گردآوری کرده است. برای خرید دریل می توانید ابتدا آنها را با هم مقایسه کرده و بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در لینکدین
ارسال از طریق تلگرام
ارسال از طریق واتساپ
ارسال با ایمیل
منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.