ابزار الات خانگی پرکاربرد

وقتی شما در یک منزل مستاجر هستید شاید کمتر به فکر تعمیر منزل و تهیه ابزار الات خانگی باشید. حتما صاحب خانه را از مشکلات خانه آگاه می کنید. و ایشان نسبت به تعمیر خانه اقدام می کند.

ولی وقتی که طعم شیرین خانه دار شدن را چشیدید و به آنجا اسباب کشی کرده دیگر خودتان مسئول حفظ و نگهداری منزلتان هستید بیشتر از زمانی که مستاجر بوده اید. و با داشتن ابزار الات خانگی در منزل میتوانید تا حدودی نیازهای خود را رفع کنید.

اگر استعداد خوبی در تعمیرات داشته باشید با چند ابزار ساده می توانید از هزینه های تعمیر کار جلوگیری کرده و تعمیرات معمول و ساده را انجام دهید.

حتی می توانید با استفاده از فیلم های آموزشی در اینترنت تعمیرات پیچیده منزل را خودتان انجام داده و سالانه مبلغی را که جهت تعمیرات کنار گذاشته صرف کارهای دیگر کنید.

پیشنهاد میکنیم که حتی از خریدن محصولات ارزان و بی‌کیفیت خودداری کرده و با خرید از فروشگاه‌های معتبر، محصولاتی مطمئن تهیه کنید تا یک بار برای همیشه هزینه کرده باشید.

در ادامه به معرفی تعدادی ابزار الات خانگی پرکاربرد مناسب خواهیم پرداخت.

پیچ گوشتی

یکی از ابزار الات خانگی پرکاربرد پیچ گوشتی است . در بسیاری از تعمیرات  مانند سفت کردن کابینتها و باز کردن وسایل برقی و سایر فعالیت های این چنینی کاربرد دارد.

از آنجا که انواع مختلفی از سری ها و سایزهای پیچ دربازار موجوداست، بهتر است به جای خرید تک این وسیله مجموعه‌ای شامل انواع سری ها و سایزها را خریداری کرده یا اگر نمیتوانید که یک پکیج تهیه کنید.

اینکه حتما دو نوع پیچ گوشتی در منزل داشته باشید، یک پیچ گوشتی دوسو و یک چارسو.

راهنمای خرید پیچ گوشتی مناسب

  متر:

اندازه گیری یک وسیله  برای اکثر کارهای خانگی ضروری است – چه اندازه گیری یک پنجره برای پرده، یک کف برای فرش، یا یک طاقچه برای قفسه بندی . بهترین کاراین است که متر را به اندازه کافی بلند بگیرید تا بیشتر مصارف را پوشش دهد.

 انبردست 

یکی از ابزارهای پر کاربرد و پرمصرف  ابزار در هر خانه ای انبردست است . اکثر جعبه ابزارهای خوب حداقل یک سری انبردست دارند.

برای برداشتن میخ ها، منگنه ها، سیم های جاسازی شده خارج کردن قالب کیک از فر بیرون کشیدن میخ از دیوار و خیلی چیزهای دیگر که به نیرویی بیش از نیروی انسان نیازمند است استفاده می شود.

چکش

هر فردی به یک چکش در خانه  نیاز دارد، کمترین کار چکش در کوبیدن میخ‌ها به دیوار برای آویزان کردن عکس‌ها باشد.

تاب دادن یک چکش با کیفیت یکی از خالص ترین لذت های زندگی است. یک سر چکش مسطح بوده و برای کوبیدن استفاده می شود و  سر دیگر دارای یک بریدگی به صورت v برای کشیدن میخ از دیوار یا هر سطح دیگری.

باید توجه داشته باشید چکشی خریداری کنید که مقاومت بالایی داشته و بتواند ارتعاشات ضربه را تا حدی  کم کرده تا به بازوی شما آسیبی نرسد .

 دریل/پیچ گوشتی شارژی

یکی از ابزار الات خانگی دریل است هم به عنوان یک مته برقی و هم به عنوان یک پیچ گوشتی برقی عمل می کند و آن را به ابزاری ضروری در هر جعبه ابزار تبدیل می کند.

به خصوص در هنگام مونتاژ مبلمان تخت با ده ها پیچ. با استفاده از یک باتری قابل شارژ، از آنها می توانید در هر جایی از خانه یا باغ استفاده کنید. البته قبل از خرید، محدوده استفاده‌هایی را که به آن نیاز دارید در نظر بگیرید.

مدل های ولتاژ بالاتر قوی تر و گران تر هستند. بنابراین، اگر قرار نیست دیوارهای خیلی مقاوم را سوراخ کنید، نسخه ارزان‌تر ممکن است این کار را انجام دهد.

مطمئن شوید که مجموعه خوبی از مته ها و سر پیچ گوشتی ها را با آن تهیه می کنید زیرا اضافه کردن جداگانه آنها ممکن است گران باشد.

 فازمتر

فازمتر شاید یکی از ابزارهای مهم هر خانه باشد. فازمترها علاوه بر کار  پیچ گوشتی وظیفه اصلی تشخیص سیم فاز از سیم نول را به عهده دارد.

قبل از انجام یکی از آن پروژه های الکتریکی، باید خود را با یک پیچ گوشتی تست فاز مسلح کنید. این دستگاه‌های مفید به شما امکان می‌دهند با یک چراغ کوچک در دسته، بررسی کنید که آیا دوشاخه یا سیم برق دارد یا خیر.

هیچ کار الکتریکی را قبل از بررسی فاز یا نول بودن آن  در خانه انجام ندهید چرا که با اشتباه وصل کردن سیم ها باعث سوختن و انفجار چیزی نشوید ومتحمل خسارات زیادی خواهید شد .

سیم چین

هرگز از قیچی خانگی برای بریدن سیم استفاده نکنید. هنگام تعویض دوشاخه ها، چراغ ها و پریزهای سیم کشی و سایر پروژه های خانه و باغ، یک سیم بر از مناسب ترین ابزارهای خانگی هستند

آچار آلن

آچارهای آلن که به کلیدهای شش ضلعی نیز معروف هستند برای راه اندازی پیچ هایی با سرهای شش ضلعی استفاده می شوند.

نسخه‌های ارزان‌تر معمولاً با کیت‌های مبلمان تخت عرضه می‌شوند و اکثر مردم تعدادی از آنها را در کشوها قرار می‌دهند.

این ایده خوبی است که مجموعه ای از کلیدها را در اندازه های مختلف تهیه کنید که در یک جا کلیدی دستی ارائه می شود. این می تواند به ویژه در هنگام جدا کردن مبلمان به کار آید .

آچار

در هر خانه برای باز و بسته کردن پیچ و مهره یک مجموعه آچار احتیاج دارد.

آچار ها انواع مختلفی دارد . ولی برای منزل آچار دوسر تخت با شماره و درجه های مختلف خیلی بیشتر از سایر آچار ها نیاز می شود .

( متن اختیاری :برای مطالعه بیشتر در مورد آچارها به مقاله ای در همین موضوع مراجعه کنید به مقاله انواع آچار لینک بدهید )

 تراز

مهم ترین کار این ابزار کنترل شیب سطوح مختلف است . شما از این وسیله پرکاربرد می توانید جهت نصب قفسه ها، تابلو ،آینه، صاف کردن یخچال و…استفاده کنید .

کیف ابزار :جهت ساماندهی به ابزارالات خانگی خود وجود یک کیف ابزار مناسب و استاندارد می تواند گزینه خوبی باشد

جهت خرید و انتخاب کیف ابزار با کیفیت ، فروشگاه ایوک بهترین گزینه است.

این مجموعه با سابقه بهترین کیف ابزار ها جهت مصارف خانگی و صنعتی را از بهترین برندها را جمع آوری کرده است تا شما مشتریان عزیزو گرامی بتوانید ابزارالات خود دریک مکان امن نگه داری کنید

  • فرز
  • اره برقی
  • منگنه صنعتی
  • آچار فرانسه
  • آچار شلاقی

و…از دیگر ابزارهایی است که ممکن است در خانه به کار آید.

 نکته مهم :

طبق آمار کارشناسان بیشتر صدمات و حوادث در منزل ناشی از استفاده نادرست از ابزار آلات خانگی است .

در صورت علاقه به استفاده از محصولات حرفه ایی صنعتی مانند انواع فرزهای، اره های برقی و… باید توسط افراد آموزش درست ببینید و سپس با رعایت تمام نکات ایمنی نسبت به استفاده از این ابزار ها اقدام نمایید.

بعد از شیوع پاندمی کرونا افراد زیادی در طول قرنطینه  برای سرگرمی و کسب تجربه به کار تعمیرات در منزل روی آوردن ، اما نباید هیچ پروژه ای را هر چند کوچک، بدون اطمینان از داشتن ابزار لازم برای انجام کار، آغاز کنید

در این مقاله ابزار الات خانگی را معرفی کردیم. این ابزارها فقط گوشه ای کوچک از دنیای بزرگ ابزار آلات بودند.

مجموعه ایوک با سالها تجربه  فراهم کردن ابزار الات مختلف و پرکاربرد از بهترین برندها  محیطی امن و مطمئن جهت خرید ابزارالات کاربردی و مهم فراهم نموده است.

میتوانید از نظر کارشناسان مجموعه جهت انتخاب ابزار الات خانگی پرکاربرد در منزل بهره ببرید.

 

 

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در لینکدین
ارسال از طریق تلگرام
ارسال از طریق واتساپ
ارسال با ایمیل
منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.