نکات مهم در خرید ابزارآلات ساختمانی

چه یک نجار شاگرد باشید، چه پیمانکاری که به دنبال جعبه ابزار است، چه بخواهید برخی از تعمیرات محیط منزل را انجام دهید، به برخی از ابزارآلات ساختمانی ضروری نیاز دارید.

هیچ کس نیازی ندارد که به معنای واقعی کلمه مالک هر ابزاری باشد که تاکنون ساخته شده است. ضمن اینکه هر ابزاری کارکرد مشخصی دارد و نمی‌توان انتظار داشت که یک چکش کار یک اره را انجام بدهد. بنابراین، خوب است که قبل از خرید ابزارآلات ساختمانی، به این فکر کنید که چه چیزی می‌سازید یا چگونه از ابزارها استفاده می‌کنید. آنچه برای کار لوله‌کشی نیاز دارید، با آنچه که برای کار نجاری نیاز دارید کاملاً متمایز است.

ابزارآلات ساختمانی برای استفاده حرفه‌ای یا ساخت و ساز  شخصی؟

در ظاهر، هیچ تفاوتی بین ابزارهایی که برای اهداف حرفه‌ای استفاده می‌کنید(یعنی قرارداد و ساخت و ساز) در مقایسه با پروژه‌های شخصی  وجود ندارد. با این حال، یک دنیا تفاوت از نظر بودجه و کیفیت میان آن‌ها وجود دارد.

این بیشتر به این دلیل است که ابزارهای حرفه‌ای ساخت و ساز برای کار به مدت طولانی‌تر طراحی شده‌اند. مته برقی که قرار است برای چندین ساعت در روز توسط یک خدمه ساخت و ساز استفاده شود، لزوماً به باتری بزرگتر، سنگین‌تر، گشتاور و دقت بیشتری نسبت به یک مته برقی مقرون‌به‌صرفه نیاز دارد.

علاوه بر این، برخی از ابزارهای ساخت و ساز بیش از حد حجیم و بزرگ هستند. به‌عنوان مثال اره‌های بزرگ، ابزارهای برقی و موارد مشابه بیشتر به مکان‌های ساختمانی منتقل می‌شوند و برای خانه یا گاراژ شما مناسب نیستند.

بدیهی است که ابزارهای سنگین‌تر معمولاً قدرت بیشتری را ارائه می‌دهند و برای کارگاه‌ها یا مکان‌های ثابت بهتر هستند. ابزارهای سیار نیز می‌توانند عالی باشند، به خصوص اگر آن‌ها را با یک باتری با ظرفیت بالا جفت کنید و یک جعبه ابزار برای ذخیره آن‌ها داشته باشید.

اکثر پیمانکاران ابزارهای متحرکی دارند که با خود حمل می‌کنند. از طرف دیگر، دست‌سازان خانگی ممکن است اره‌های رومیزی سنگین‌تری داشته باشند که در کارگاه خانگی خود نگهداری می‌کنند. هر یک از این گزینه‌ها خوب است، اما نکته مهم این است که قبل از هر نوع خریدی به این فکر کنید که در چه محیطی از ابزار خود استفاده می‌کنید.

جمع‌بندی

ابزارهای ساختمانی می‌توانند در نوع دستی، برقی یا شارژی عرضه شوند. دایره کارکردی و نیاز شما به این نوع ابزار، میزان قدرت، بزرگی و نوع کارکرد آن‌ها را تعیین می‌کند. مسلماً در فضاهای کوچک و ساخت و سازهای نه چندان بزرگ می‌توان به لوازم کوچک ساختمانی نیز بسنده کرد. ابزارآلات ساختمانی شامل پیچ گوشتی، دریل، آچار، چکش، اره و… می‌شوند. هر کدام از این ابزار بسته به پروژه‌های در حال اجرا جزء اقلام ضروری به حساب می‌آیند. همچنین گاهی برای استفاده‌های شخصی نیز کارایی دارند.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در لینکدین
ارسال از طریق تلگرام
ارسال از طریق واتساپ
ارسال با ایمیل
منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.