ابزار برقی، نگهداری بهتر، طول عمر بیشتر!

ابزار برقی از پرکاربردترین تجهیزات مصرفی در کارهای صنعتی و نیمه صنعتی هستند. استفاده طولانی مدت و مداوم از این ملزومات اگر با مراقبت‌های لازم همراه نباشد، به استهلاک پیش از موعد این لوازم منجر می‌شود. نتیجه‌ای که با توجه به قیمت‌های تصاعدی این ملزومات، در مجموع به زیان اقتصادی کاربران منجر خواهد شد.

کاربرد صحیح ابزار در کنار نگهداری اصولی و مراقبت‌های حین و پس از استفاده از این لوازم طول عمر مفید آنها را افزایش داده و  بهترین و بیشترین میزان راندمان کاری را در کاربرد آنها به‌دست می‌دهد.

در مطلب پیش رو ضمن پرداختن به این موارد می‌خوانیم:

  • چه کنیم تا ابزار برقی ما مدت بیشتری عمر کند؟
  • نکات ظاهرا ساده که طول عمر ابزار برقی شما را بیشتر می‌کند!

با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

ابزار برقی و راز طول عمر بیشتر!

این روزها اغلب مردم در خانه یا کارگاه خود لااقل چند قلم ابزار مورد نیاز برای کار و تعمیرات دارند که با نیروی الکتریسیته کار می‌کند. در کنار مراقبت‌های معمول که برای حفظ همه لوازم و ابزارآلات لازم است، نگهداری این‌گونه ابزارها نیازمند رعایت نکات دقیق و کاربردی است.

برای مثال در مورد ابزارهای برقی قابل شارژ، مراقبت از شارژر و دیگر لوازم جانبی از جمله نکات کلیدی است که یک کاربر حرفه‌ای از آن غافل نمی‌شود.

در ابزارهای برقی که با باتری کار می‌کنند نیز نگهداری از باتری‌ها برای طول عمر بیشتر، بخش دیگری از این مراقبت‌هاست.

در ادامه مطلب به این موارد و بیش از اینها می‌پردازیم.

نگهداری اصولی از ابزارهای برقی با ۶ راه حل کلیدی!

این روزها خرید ابزارهای برقی باکیفیت و ماندگار علاوه بر صرف زمان، نیازمند شناخت این محصولات و تحقیق زیادی درباره کیفیت مونتاژ و ساخت آنهاست.

بالا رفتن روزافزون قیمت‌ها هم مزید بر علت شده و مراقبت هرچه بیشتر از این وسایل کاربردی و گران قیمت را توجیه می‌کند.

اما اغلب ما با نکاتی که می‌تواند به کارایی بهتر و عمر بیشتر این ابزارها منجر شود آشنایی چندانی نداریم! برخی از این موارد به‌ظاهر ساده، نقش جدی در نگهداری بهتر ابزار و افزایش طول عمر آن‌ها دارند.

در این بخش از نوشتار شما را با ۶ مورد از مهم‌ترین این اصول آشنا می‌کنیم.

مطالعه راهنمای استفاده از ابزار برقی را جدی بگیرید!

این روزها حتی ساده‌ترین ابزارهای اورجینال و صاحب برند به‌ویژه نمونه‌های برقی، دارای کاتالوگ یا برگه راهنمای کاربرد هستند. این برگه به‌منزله شناسنامه برای ابزار بوده و راهنمایی‌های ذکر شده در آن، نه‌تنها کاربرد بهتر این لوازم را به ما می‌آموزد، بلکه در نگهداری و افزایش طول عمر آنها نیز بسیار موثرند. پس این برگه را به‌دقت مطالعه و توصیه‌ها و نکات ذکر شده در آن را به‌کار ببندید.

جعبه لوازم الکتریکی و ابزار برقی را دور نیندازید!

بخشی از مراقبت از ابزار و لوازم برقی، به نگهداری آنها در محل مناسب مربوط می‌شود و چه جایی بهتر از جعبه‌ای که متناسب با اندازه و ویژگی‌های هر ابزار است. برخی از این جعبه‌ها حاوی لایه‌های عایق و محافظ بوده و از آسیب به این ملزومات در اثر عوامل فیزیکی خارجی نیز پیشگیری می‌کنند.

فشار اضافه به ابزار برقی وارد نکنید!

استفاده از حداکثر توان لوازم و ابزارهای برقی، طول عمر آنها را کاهش داده و باعث استهلاک پیش از موعد آنها می‌شود. بهتر است این لوازم را با توان متوسط یا قدری بالاتر و نه حداکثر توان به‌کار بگیرید.

باتری ها را خالی نگه ندارید!

باتری‌های قابل شارژ در اثر خالی ماندن به‌تدریج فرسوده شده و قابلیت دریافت شارژ را از دست می‌دهند. بعد از استفاده از چنین لوازمی در اولین فرصت آنها را مجددا شارژ نمایید. اصولا مراقبت از باتری یعنی مراقبت از ابزار باتری‌خور! به این ترتیب توصیه می‌شود در مراقبت از ابزارهای حاوی باتری، دقت بیشتری داشته باشید.

روغن‌کاری مداوم و افزایش طول عمر ابزار!

ابزارهای برقی اغلب دارای قطعات فلزی هستند که با گذشت زمان و در مجاورت هوا اکسیده شده و زنگ می‌زنند. کاربرد یک لایه نازک روغن ضمن نرم و روان کردن آنها، مانع از فرایند اکسیداسیون شده و از استهلاک آنها در اثر زنگ زدگی جلوگیری می‌نماید.

خاک و رطوبت، بلای جان ابزارهای برقی!

اگر می‌خواهید ابزار و وسایل برقی شما برای مدت طولانی با کیفیت روزهای نخست کار کند، آن را از غبار و ذرات آلاینده دور نگه دارید. علاوه بر بسته‌بندی مناسب، هنگام کار با این ملزومات قرار دادن آنها در فضای تمیز نیز بسیار مفید است. سعی کنید تا پیش از خاموشی کامل موتور این نوع لوازم و ابزارها از قرار دادن آنها بر روی زمین یا محیط‌های خاک‌آلود جلوگیری کنید. زیرا موتور در حال چرخش، خاک اطراف را به‌راحتی جذب می‌کند.

و در پایان…

برای نگهداری بهتر از ابزارهای برقی، پیشنهاد ما استفاده حرفه‌ای، نگهداری در جای مناسب و دوری از گردوغبار و رطوبت است. ضمن اینکه توصیه می‌شود با کاربرد ملایم این لوازم به موتور آنها فشار وارد نکنید و  به این وسیله طول عمر این ملزومات کاربردی را بیشتر نمایید.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در لینکدین
ارسال از طریق تلگرام
ارسال از طریق واتساپ
ارسال با ایمیل
منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.